torsdag 24 mars 2011

Vecka 6 - Tufft

Dagens andra alster, även det till SMAJ. Ordet för vecka 6 är Tufft. Jag funderade länge, men bestämde mig för att damma av en gammal haiku som jag tycker väldigt mycket om. Dikten fick bestämma temat sedan.


Min haiku talar om ett mlåmärkt hjärta, och det här pappret som går i mörkt rött och lite lila tyckte jag stämde bra med blåmärke. Skruvbrads i hörnen och stora mörkbruna bokstäver för att göra det lite hårt i stilen.


Baksidan fick en lite shabby rub on som visade sig vara svår att skriva på, tuschen i pennan tog låååång tid på sig att torka, och jag är inte säker på att det sitter så värst bra. För att det inte skulle se så tokigt tomt ut fick tre pyttesmå klistermärkeshjärtan dansa lite längst upp.

Ömma hjärtat mitt
av hårda ord och känslor
misshandlat, blåmärkt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar