måndag 16 maj 2011

Tackkort

Jag har börjat scrappa eftersom jag fått frågan att hålla i ett litet scrapcafé på jobbet. Det har varit igång i ett drygt år med träffar varje månad under terminerna. Där har jag snappat upp tips efter hand, när jag drog igång verksamheten kunde jag egentligen inget om scrapbooking, utan var bara allmänt pysslig. Men jag fick ju smak för det ganska snart...

I dag var det dags igen, och den här gången scrappade jag lite själv. Det har jag inte alltid ro till, men ikväll blev det två tackkort till ett par duktiga praktikanter som slutar hos oss.


Jag försökte minnas veckans skiss hos Fruarna Lilja och följde den från minnet till båda korten. Det här är till vår goa tjej från Barn- och fritidsprogrammet. Lila blommor och rosetter. Jag tyckte det blev sött med små rosor i mitten på organzablommorna.


Det här är till vår prao-kille från åttan. Det är inte helt lätt att scrappa grabbigt, nästan alla dekorationer är blommor, rosetter, glitter eller pasteller. Men efter lite djupdykningar blev det chipboardknappar i form av rosetter och gröna stjärnor.

1 kommentar:

  1. Äh, killar kan väl också få blommor!
    Fast kanske inte rosa om man går i åttan, varken till kille eller tjej :)

    SvaraRadera