söndag 19 juni 2011

Anafora

Det har tagit ett par veckor för mig att plocka fram junis Mollykit: Shabby Ester, men idag blev det scrapdags. Ett lite för rosa kit för min smak egentligen, men papprena är fina ändå.

Juni månads kitutmaning handlar om att skapa med white space, att lämna tomma ytor. Jag gillar oftast att köra på less is more, så det här var lite en utmaning i min smak. Så här blev det:


Ett foto från Anafora, en retreatplats i öknen mellan Kairo och Alexandria. Ett litet paradis på jorden som jag fick besöka för några år sedan. Stillhet, ljusröda lerhus, trasmattor och värme är det jag bär med mig.
Grön cardstock fick plocka upp den lilla grönska som finns i bilden, och de rosa papprena går lite i ton med husen. Mycket tomyta blev det.


Alla dekorationer, de få jag använt, kommer från kitet. Fjärilar och småblommor är brads, och blingfjärilen fick sitta på tagen med lite journaling på. Minibokstäverna är det enda som inte hör till kitet.


Lite mer närbild.

2 kommentarer:

  1. Åh!!! Superfint!!! Gillar den massor!!! Bra gjort! (och en liten tröst... inget rosa i julikitet... ;))
    /Lilo

    SvaraRadera
  2. Åh, jag längtar tillbaka!
    Jättefint!
    Jag hade nog aldrig kommit på att använda vimpelpapper till anafora, men nu ser jag ju att det går så jag kanske lyckas använda mitt tillslut :)

    SvaraRadera