söndag 24 april 2011

Cybercrop hos Molly - Utmaning 3

Jag fortsätter att knåpa med utmaningarna inne hos Mollys, de är inspirerande.

Utmaning nummer tre är att göra ett kort, en LO eller altra något med hjälp av ett Molly-kit. Det ska vara fyra fält som man tydligt kan se och som innehåller olika saker. Spännande, och inte helt enkelt.

Jag plockade fram aprils färgglada kit Cirkus i stan som jag blev lite förälskad i. Efter lite funderingar blev det en layout med ett superturistigt foto på mig vid Colosseum i Rom. Ska det vara cirkus kan det ju lika gärna vara rejält med cirkus!


Mina fyra fält skapas av ringarna jag klippt ur mönsterpappret från BoBunny. Ett fält utanför cirklarna och tre fält innanför. Fälten behöver inte vara lika stora eller ha samma form, så eftersom Colosseum är runt fick det bli cirklar på LOn.


Ett fält alldeles proppfullt med glada knappar...


...och ett med blommor som jag gjort själv av kräppappersbanden som fanns med i extrakitet och plastdekorationer från både stora kitet och extrakitet.


Det tredje fältet, i mitten, har två biljetter i all enkelhet...


...och det sista fältet, det som omger hela alltet, har bokstäver. Dels i form av de glittriga bokstavsstickersen och dels i from av ord som jag klippt ut från ett av mönsterpappren.


Och lite närbild på de utklippta orden. Cirkeln med Ladies & Gentlemen gillar jag! Fast "FUN" är kanske inte helt rätt ord för Colosseum, det var ju rätt grymma tävlingar de roade sig med där...

3 kommentarer:

  1. Smart!
    Jag fick bara nästan till mitt, men jag har gjort mycket annat jag är helnöjd med.

    SvaraRadera
  2. Det här blev läckert! Smart att göra cirklar av fälten.

    SvaraRadera
  3. Roligt att se hur du tolkade utmaningen!! Superfint! =)

    SvaraRadera