söndag 28 april 2013

Dopkort

Idag döps min gudsons lillasyster, en liten tös som heter Ellie. Jag är ju lite allergisk mot rosa och pasteller, men jag gillar att färglägga och skapa i lila. Så det fick bli ett sött lila kort.


Jag har försökt leka med djup och nivåer i kortet. Motivet och den lila ramen runt sitter på 3D-kuddar så att det kommer upp en bit från min utstansade doily. Banderollen och biljetten har jag dragit över en penna för att få dem mjukt böjda. Jag har bara fäst dem i ändarna och låtit dem stå upp som små broar i övrigt.

Papprena är Maja Designs Vintage Spring och jag älskar det här med små violer på! Motivet är från Phunnyface och färglagt med Promarkers som alltid. Textstämpeln är från Papermaze och biljettstämpeln är från Rox. Lite blommor, ett par fjärilar och så den lilla söta made with love-charmen fick dekorera.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar