lördag 25 maj 2013

Friends forever

Det här färgglada kortet var mitt bidrag till omgång två i Odd Idol. Tyvärr blev mitt kort inte ett av de femton som gick vidare till omgång tre.

Kortet skulle göras med tema Vänskap. Jag valde digistämpeln Spectacular Soiré och försökte ge de tre tjejerna olika hudton. Jag blev väl inte helt nöjd med det, men det kändes ändå lite mer äkta än att alla tre skulle ha exakt samma. De fick såklart olika hårfärg också, men så här i efterhand tänker jag att jag borde bytt hårfärg på lilla Tia och gjort henne lite rödhårig istället.


Papprena är glada BoBunny från My Creative Scrapbook-kitet. Jag gjorde även ett eget mönsterpapper genom att stämpla i rött, grönt, blått och gult på vitt cardstock. Friends forever-stämpeln är så klart också Some Odd Girl, från Hey Kaylee.

Ett litet blomkluster i klara färger och jag försökte balansera det med att sätta chipboardstjärnor i motsatta hörnet. Nu så här i efterhand kan jag se att de nog mest gjorde att kortet känns lite rörigt. Skulle nog låtit bli dem...

Det är ganska intressant att låta kort vila och sen granska dem lite kritiskt. Jag är ju en ganska snabb scrappare och kortmakare, jag låter aldrig något ligga och vila medan jag funderar på detaljer, som jag vet att en hel del gör. Jag flyttar runt saker en hel del, provar mig fram och ändrar innan jag sätter fast saker, men jag funderar aldrig mer än en timme eller så. Jag vill bli klar medan jag är igång, annars blir jag aldrig klar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar