söndag 9 mars 2014

Siffror

Det här är en LO som jag helt glömt bort att blogga om. Jag har visat en liten glimt av den förut, men jag har inte bloggat hela.

Det här är min stolthet, för den här LOn blev publicerad i Scrap365 i deras januarinummer 2013. De har öppna designcall med teman inför varje nummer. Den här gången var temat siffror, och jag fick idén att göra en bakgrund av överblivna siffror från stickersalfabet. Jag använder dem väldigt sällan, så det finns alltid massor över.



Jag bestämde en färgskala, turkos-grönt-gult-orange-brunt, och skissade upp en ruta som var 6x6" som jag följde. Min första tanke var att ha siffrorna som fotomatta, men när det blev dags för det ville jag inte dölja mönstret så mycket. Därför fick fotot sitta bara i kanten, så att siffrorna fick ta större plats på layouten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar