söndag 20 februari 2011

Scrap och haikus

Ett första inlägg som introducerar bloggen kanske är bra. Jag gör ett försök i alla fall.

Två nya världar har jag gett mig in i med det här: bloggandets och scrappandets. Jag har varit intresserad åskådare till båda i några år, men inte gett mig på det själv förut. Jag har min blogglista med ett tiotal bloggar som jag läser. En del av dem är scrapbloggar, och jag är alltid så imponerad av deras fina alster.

Jag har älskat att pyssla så länge jag kan minnas, och en pappershandel är ett litet paradis för mig. Jag kan gå och titta på papper, pennor och vackra skrivböcker hur länge som helst. Utflykter till Göteborg är bäst, för då kan man kila in på Papeterie på Nordstan och bara njuta.

Men nu ger jag mig alltså in på scrappande och tänker dessutom försöka blogga om det. Vi får väl se hur det går.

För att vara lite i ett mer känt element för mig tänker jag kombinera en del av scrappandet med haikuskrivande. Jag har skrivit dikter i olika former sen jag var 13, och pubicerat dem på Haket.com sen 2004. Eftersom det som inspirerade mig till det här var en årslång utmaning hos Skrotboken som de kallar Mini Art Journal så bestämde jag mig för haikus. Jag gillar begränsningarna i haikuformen. Och tre rader med 5-7-5 stavelser får lagom plats på litet format.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar