måndag 28 februari 2011

Tävlingsbidrag till Skrotboken

Skrotboken har en tävling som tar slut om ungefär en halvtimme. När jag kom hem från jobbet, ganska sent, drabbades jag av både skapar- och tävlingslust. Uppdraget är att skapa en dubbellayout med vintertema, minst en snöflinga och minst 5 foton - och allting ska vara syrafritt.

Så här är mitt bidrag, en layout om nyårsafton 2009-2010.


Pappret i kanterna är helt enkelt ett ark som rev på mitten. Det vita pappret är glittrig cardstock, tyckte att det passade fint med glitterpapper till en nyårslayout.


Bokstäverna är fyndade på Panduros outlet, och som sagt, glitter är passande till nyår.


Jag insåg att jag inte hade så mycket som matchade mönsterpappret, men det går i grönt och blått, så bilderna fick turkosa fotomattor. De tar dessutom upp färgen på min väns klänning från bilderna, vilket jag tyckte var kul.


Snöflingorna har jag klippt ur papper, sådär som man gjorde när man var liten. Jag hittade en bra beskrivning för att få dem sexkantiga och snygga här. Lite stickles i silver och grönt gör att snöflingorna också glittrar och går lite i färg med pappret.


Tagen har fått sidenband, men eftersom jag bara hade vitt och tyckte det var trist målade jag två av ändarna i blått och grönt.


- lykta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar