fredag 6 april 2012

Scraplagrets CC - Utmaning 7

Utamning nummer sju hos Scraplagret är att knåpa ihop en bokstav, helt från grunden och sen dekorera. De uppmanar också till att "think outside the box". Och eftersom alla bokstäver där hittills varit gjorda enligt lådprincipen så ville jag göra nåt helt annat. Så jag plockade fram min gamla ståltråd från tiden när jag pysslade med sån och pärlor. Av den snodde jag ihop en stomme till ett skrivstils-H.
Så här blev det:


För att få min bokstav lite bulligare och mjukare tänkte jag använda washitape, men för att inte slösa på den dyra tejpen så började jag med att klä in stommen med vanlig frystejp i ganska tjocka lager:


Efter frystejpen blev det dags för ett lager med washi:


Och sen var det dags att dekorera och göra fint. Jag fortsatte på vintagestilen från tejpen och surrade fast små löv, minirosor i beige och brunt, små vita blommor och små pistiller i vit pärlemor. En fjärilscharm fick hänga med också. Så här blev resultatet:

2 kommentarer:

  1. Vilket snyggt H! Roligt at få se hur det såg ut från början. Väldigt kreativt! Tack för att Du är med och tävlar, Lycka till!!

    SvaraRadera
  2. Ja, det här kan man ju verkligen inte ens kategorisera någonstans i närheten av någon låda! Verkligen unikt, och dessutom jättesnyggt!

    SvaraRadera