måndag 1 april 2013

Uppiggande mixed media

Näst sista bidraget till Scraplagrets påskCC kommer här. Utmaningen var att skapa något i uppiggande färger och mixed media. Minst tre olika medium skulle finnas med. Jag har altrat en äggkartong som jag fyllde med godis till sambon. Han gillar blått, så blått fick det bli.


Jag målade först hela kartongen med vit akrylfärg, och mistade sedan över allting med blå glimmermist. Locket fick ett lager crackle accents också.


Runt sidorna har jag stämplat fjärilar med silverdyna, för jag gillar kombinationen blått och silver.


Blomman är också färgad med samma mist som kartongen, och den har fått massvis med glitterlim i mitten, och en blingig brad. Under den har jag satt ett silvrigt nätband och till sist skrivt glad påsk med silverglittriga thickers.


Inuti gömmer sig små runda chokladkycklingar som sitter och ruvar på Anthon Bergs mandelägg och mellan dem lade jag större marsipanägg.

Kanske inte världens vackraste äggkartong, men sambon som jobbat kvällar precis hela påskhelgen blev väldigt glad och uppiggad av den när han kom hem igårkväll!

3 kommentarer:

  1. haha..den e störtskön. Gillar kycklingarna i lådan. Vilket härligt lyster du fått på det blåa, bra jobbat.
    Tack för ditt deltagande.

    SvaraRadera
  2. Jag gillar den!
    Kinderägg passar också väldigt bra i äggkartonger. Min sambo älskar sådana :)

    SvaraRadera
  3. Ja, men gud vilken bra idé!! Och härliga färger!!

    SvaraRadera