onsdag 1 maj 2013

Långsam vinnare

Det här kortet skapade nästan sig själv... Jag satt och färglade en liten hög av motiv från Some Odd Girl, både digistämplar och vanliga uppstämplade motiv. Plötsligt hamnade Flag waving Mae bredvid den lilla sköldpaddan från Hey Kaylee-setet. Då fick jag den här lilla scenen alldeles klar i mitt huvud.


Det är faktiskt ren tur att jag målat båda motiven med ljuset från samma håll. Jag målade Maes flaggor svartrutiga som målflaggor.

Jag har byggt upp mitt kort med spillbitar av färgad cardstock. Målstolparna är pins (den ena fick jag knipsa av) och jag har ritat vägmarkeringarna med vit gelpenna.

Det här kortet blev mitt bidrag till en tävling inne på Some Odd World, en härlig liten community för oss som gillar stämplarna från Some Odd Girl. Den här gången var utmaningen att använda "critters", dvs djur.

1 kommentar:

  1. Jag gillar sköldpaddan. Den är söt!
    Jag blir väldigt glad av kortet.

    SvaraRadera