lördag 18 augusti 2012

Sommarminne

Mollys augustiutmaning för de som har augustikit är att skapa något som andas sommar och semester. Jag blev förälskad i Shabby Rosie, med ljuvliga beige och blå toner. Papprena passade fint till det här gamla fotot på mig från en familjesemester på Visingsö.

Fågeln och ramen är utklippta från Jenni Bowlin-papper, den ena blomman är mistad blå (Glimmer mist denim blue) och på den andra har jag plockat bort den bruna mitten och satt dit en blå knapp istället.

Fotomattan är kartongen till blommorna, och jag har satt floss och ett par pins i hålet där man hänger upp förpackningen. Bakom har jag mistat med samma blå färg som på blomman. Ramen har fått små ljusblå halvpärlor.

Allt utom misten, halvpärlorna och den lilla blå knappen kommer från kitet Shabby Rosie.

1 kommentar: