lördag 22 februari 2014

Minialbum Ellies första år

Häromdagen visade jag ett födelsedagskort till en liten tjej som fyllde ett år. En av presenterna hon fick av mig var ett litet album med bilder från hennes månadsdagar (eller så när jag kunde hitta). Lilltjejens mamma har gott om bilder på Facebook och Instagram som jag "lånat" och framkallat till albumet.


Albumet är skapat av majkitet från My Creative Scrapbook, ett väldigt färgglatt kit med lite kalendertema. Det fanns stickers med alla månader, så det var min utgångspunkt när jag började bygga albumet. Det låg halvfärdigt länge utan att jag visste vad jag skulle ha det till. Men så kom jag på att det vore perfekt till lilla Ellies första år.


Det fanns massvis med stickers i kitet, bland annat en remsa med små biljetter numrerade från 1 till 11. Perfekt! Så det sitter en sån och visar hur många månader lilltjejen är på bilderna.


Som sagt så gjorde jag stommen till albumet långt innan jag valde bilderna, och valde sidornas färg utefter färgen på månadsstickersen. Jag är så himla nöjd med den extremt välmatchade sidan som blev april. Väldigt retro med allt det orangea och gula!


Ett av papperna hade rutor med clipboards på som fick sitta som fotomattor på de mest mönstrade sidorna.


Här är en sida till som blev oväntat välmatchad: julis stickers går alla i samma blå nyans som tygskynket på fotot! Ren tur!


Här fick storebror, min fina gudson, också vara med på bild. Enligt fotografen, dvs barnens mamma, sa han "Detta är min lilla tjej!" när han poserade här.


Inga instagrambilder utan selfies, så mamman fick vara med på bild också. Och så får vi ett pluggtips från lilltjejen - att bokstavligt talat suga i sig kunskap.


Albumet har jag gjort på samma grund som det här albumet som jag gjorde i somras. Det är en bra bas som är lätt att modifiera till olika storlekar och att sätta olika många sidor i. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar