måndag 31 december 2012

Ring ut det gamla...

Den fjärde och sista utmaningen hos Veckans skiss är en skiss och ett foto att inspireras av.


Min tolkning blev så här med ett urgammalt julfoto:


Jag har följt skissen väldigt noga med gröna harlekinrutor, guldglittrig cirkel och swirls vid ena sidan. Från bilden har jag främst plockat den rostiga stjärnan som på min LO blev några bronsfärgade snöflingor. Men vill man kan man också tänka att den vita väggen är min ljusa bakgrund, att den blå färgen från stolen finns med i pappas och farfars skjortor på fotot...

3 kommentarer:

  1. Den här LO blev jag superförtjust i, jag tycker att du har fått till en läcker kombination av bild och skiss!Tack för ditt bidrag!/Jeanette

    SvaraRadera
  2. Stiligt och elegant! Tack för att du hänger på oss :-)

    SvaraRadera
  3. Läcker LO med en massa fint att titta på. Tack för ditt bidrag till VS.

    SvaraRadera