onsdag 30 januari 2013

Sorgekort

Jag har fått äran att fortsätta som gästdesigner hos Moma's och hon har nya saker på gång snart - det kommer vårblommor och textstämplar snart! Håll utkik! Anmäler ni er dessutom till hennes nyhetsbrev så får ni en freebie när det kommer ut om några dagar. Jag har sett den och den är jättefin! Ni anmäler er till det här.

I dagarna har Moma's bloggat ett kort jag gjort med de vackra magnoliorna. Inget färgglatt (eller ens glatt) kort, utan ett med tanken att skicka till någon som har sorg eller går igenom något annat jobbigt.


Textstämpeln kommer från gummiapan, men jag kan hinta om att det kommer en fin hos Moma's snart, som passar utmärkt på ett sånt här kort. Vill ni se närmre bilder på kortet får ni kika in hos Moma's!

Magnoliorna har jag färglagt med ProMarkers som vanligt:
Blommorna: Cool grey 4, 2, 1 och Blender
Grenen: Warm grey 2 och 1.

2 kommentarer:

  1. Vad fin!

    Jag vet en tvåbarnsmor utanför Göteborg som skulle behöva ett sådant kort. Eller ett liknande med lite färg om man vill ha en uppiggande effekt...

    SvaraRadera
  2. Tack!
    Jag såg det också, tänker att det nog får vara på väg dit med en liten hälsning... Obehaglig tajming att läsa det dagen efter jag pysslat kortet. :(

    SvaraRadera