söndag 31 mars 2013

Vårkrans

Ny dag och nytt inlägg med ett alster till en av Scraplagrets utmaningar. Den här gången var uppgiften att skapa en krans med vårtema och så här ser min orangea skapelse ut:


Stommen till kransen har jag gjort av tidningspapper. Jag letade upp sidor med nästan bara text på, för jag ville inte ha bilder och massa färger i stommen. Jag rullade ihop sidor och fäste ihop dem tre och tre till tre lagom långa smala rullar. Sen häftade jag ihop dem och flätade dem till en krans och häftade ihop ändarna.


Jag målade över kransen lite slarvigt med vit akrylfärg, så att tidningstexten syns igenom. Sen mistade jag över med fyra olika färger - gult, aprikos, rödorange och rött. Jag har mistat ojämnt över kransen och har starkare färg på de ställen där jag samlat mina dekorationer.


Jag har haft några riktigt stora, härliga orangea blommor i gömmorna ett tag, men haft svårt att hitta ett bra sätt att använda dem. Nu passade de perfekt. Jag hade ett brett orange band också som jag knöt en dubbelrosett av och limmade fast.


Här syns det tydligare hur jag har starkare färg på några ställen. Jag gillar att den ena blomman har en skruv i mitten! En härlig kontrast.

När jag satt fast mina tre blommor och rosetten så kändes kransen fortfarande lite tom, så jag stansade ut lite gula och orange fjärilar som fick landa lite här och där, på väg till blommorna.

Nu hänger kransen ute på balkongen och riktigt lyser!


1 kommentar:

  1. å vilken fin krans, jag blir glad och pigg av den, precis som våren. Tack för ditt bidrag och lycka till

    SvaraRadera