lördag 31 augusti 2013

ESB kort

I inlägget här nedanför har jag skrivit om European Scrap Battle och idag tänkte jag visa mitt kort som jag tävlade med i första utslagstävlingen.


Mitt allra första försök att göra en distressruta (ja, jag är lite efter...). Funkade sådär att göra det med Mementodynan och en make up-svamp, men det blev hyfsat ändå. Jag fick jobba hårt för att få det jämt och utan skarpa kanter. Jag har stämplat med en färgsplatter-stämpel från gummiapan. För att få en svagare färg stämplade jag av ett tryck på ett kladdpapper och stämplade sedan på kortet.

Stämpeln är från Some Odd Girl och heter Angel Gwen och som vanligt har jag färglagt med Promarkers. En stor vallmo och små röda halvpärlor fick dekorera.

2 kommentarer:

  1. Jag tänkte att det var din när jag såg den, men var inte riktigt säker p.g.a. distressrutan. Tänkte att det inte riktigt var du :)

    Väldigt skönt färgskala.

    SvaraRadera
  2. Åh jättfint kort (hihihi, jag röstade på detta)!

    SvaraRadera