fredag 2 augusti 2013

Spegel, spegel på väggen där...

...säg vem som vackrast i landet är!

Mitt bidrag till andra deltävlingen hos Inzpira i våras, med tema upcycling, fick bli en altrad spegel. I ena hörnet på den försökte jag mig på en trend som synts ett tag i scrapvärlden som jag inte vet vad den kallas. Jag har limmat dit metalldekorationer, blommor, knappar, bingobrickor och annat smått och gott i en enda röra, sen målat över allting med massvis av vit akrylfärg och sist mistat över med två blå mister.


I det övre hörnet har jag skrivit "Vackra du!" med vita thickers. Vad kan väl vara ett bättre budskap på en spegel? Att möta sin spegelbild och samtidigt få veta att man är vacker. Det borde väl vara en bra början på dagen?


Lite närmre bild på alla grejerna.

Den här spegeln bor numera hos en god vän som älskar blått. Hon fick den som inflyttningspresent när hon invigde sin nyrenoverade klädkammare. Jag hoppas att den ger henne en positiv påminnelse om att hon är vacker varje dag.

1 kommentar:

  1. Den är underbar och ger mig verkligen en välbehövlig påminnelse varje dag! Den påminner dessutom om att vänner som du är en skatt att bevara i hjärtat för alltid. Kram på dig! /A

    SvaraRadera