torsdag 29 augusti 2013

European Scrap Battle

Det finns många tävlingar och utmaningar i pysselvärlden, en som började förra veckan och är lite större och galnare än de flesta är European Scrap Battle. En första deltävling för att välja ut 64 tävlande som i del två kommer att tävla i par mot varandra. Sedan går de vinnande 32 vidare och sedan 16, 8, 4 och så till sist två i final mot varandra.

Man tävlar i flera kategorier: layout, kort, alter, mixed media och ACT. Jag anmälde mig till tre av dem: layout, kort och ATC. Har aldrig gjort något ATC innan, men tänkte att det skulle bli en kul utmaning. Bara kort och layout har den första allmänna tävlingen, de andra kategorierna börjar med tävlan i par.

I första deltävlingen var uppgiften att skapa med inspiration från den här webbsidan. Idag får ni se min layout.


Mycket mer färgklet än vad jag brukar ha med, men det var så jag tolkade utmaningen. Jag har använt tokbillig akrylfärg från TGR, "stenciler" från IKEAs köksavdelning, en liten skumgummiroller som fanns i gömmorna och en rutnätsstämpel från Kaiserkraft, silvermist och svart och vit stämpeldyna.

Papper från Fancy Pants, små blommor från Inkido och en stor som jag inte vet var den kommer från (köpt på säljforum). Nån som vet vem som gör de fantastiska vallmona? De röda plupparna är brads som jag klippt av benen på och fäst som dekorationer.

Fotot är ett par år gammalt, från en eftermiddag på The Studio med en god vän.

4 kommentarer:

  1. Läcker och jag håller alla tummar för dig!

    kram

    SvaraRadera
  2. Åh, den var tuff och härlig!

    SvaraRadera
  3. Åh var det du som hade gjort den här superläckra layouten! Den fick min röst! Superfin!! kram Lotta

    SvaraRadera
  4. Cool:) sånt där färgstänkande verkar svårt tycker jag, men fräsigt;)

    SvaraRadera