tisdag 5 juli 2011

Bastuflotte

Jag har märkt att när jag väl kommit igång med scrappandet så gör jag gärna flera saker på en gång. Lika bra när man ändå har ångan uppe och kreativiteten är uppvärmd. Shabby Fanny är ett kit med marin känsla, och jag letade efter foton tagna vid havet. Några såna hade jag inte framkallade, men väl en bild från en bastuflotte i en sjö.


Blått, vitt och rött all the way! Här är det marint så det förslår. Många av dekorationerna i kitet gick åt, faktiskt alla blommorna.


Canvasbiljetterna hade precis rätt ord och färger för att bilda en extra rubrik till layouten: Friends relax together. Vänner slappar tillsammans. Precis vad vi gjorde de härliga timmarna på flotten. Det finns lite journaling på tagen, och vågorna under fotot är utklippta från ett av papprena (som hade en läskig val på sig!). Tyckte att det blev en fin detalj med vågor över nederkanten på bilden. Stickersen kommer från extrakitet.


De tuffa rödvita bokstäverna gör sig bäst när de sitter tätt och lite ovanpå varandra, tycker jag.


Vimplar från extrakitet har jag fäst på en bit bakers twine och sen häftat fast.

1 kommentar:

  1. Snyggt och skönt med marint som inte är new england-stil utan lite mörkare.
    Du får lära dig att tidsinställa blogginläggen så inte alla kommer på en gång. Vi som läser kan ju få kreativ överbelastning ;)

    SvaraRadera