tisdag 5 juli 2011

Pernilla

Julis kit Shabby Fanny hade lite lila papper, vilket genast fick mig att tänka på min bästa vän som älskar lila. Egentligen är "hennes" färg en mörkare lila, men ändå...


Det blev en enkel och ren layout. Remsorna med prickar och blommor är fram- och baksida av samma papper, och vackraste vännen fick sitta mitt i syrenklasen på textpappret. Passande, eftersom hon är en skrivande flicka.


Blommorna och bladen kommer från egna gömmor. Fint att ha något lila så att de lila blommorna blir använda.


Vimplar, stickers och bokstäver från extrakitet (som föga förvånande är slutsålt - ett ark med hela ÅTTA alfabet i lagom liten storlek och fina färger, och ett ark med fina stickers).

Jag blev riktigt nöjd med den här layouten, och jag tror att jag börjat få kläm på vad jag gillar och inte gillar för stilar i scrappandet. Det är som i det mesta jag gör - enkelt, stilrent, rena linjer och få färger som antingen går ton-i-ton eller blir kontraster.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar