tisdag 5 juli 2011

I längtan ligger min väg

Juli månads kitutmaning hos Mollys var att scrappa med en dikt. Min tanke med den här bloggen när jag startade var ju att jag skulle följa Skrotbokens Mini Art Journal-utmaning och scrappa ett kort varje vecka, med en haiku på. 10 kort har jag knåpat ihop, ligger just nu 17 back. Tror inte att jag kommer att ta igen det, faktiskt... Så därför är det lite extra kul att få en sån här utmaning!

Jag plockade fram mina alster och mina bilder, för att se om jag fastnade för något som kunde funka bra ihop och tillsammans med det ganska marina temat i kitet. Jag har skrivit mycket dikter, men knåpar ganska sällan med orden numera. Men jag valde min färskaste dikt, skriven för ett drygt halvår sedan. Tillsammans med en bild på mig i rödvitrandig tröja (som så ofta!) blev det perfekt till kitet Shabby Fanny.


Allting kommer från kitet, småbokstäverna är från extrakitet. Jag gillar som så ofta baksidorna på papprena bäst. Här är fyra papper, två baksidor och två framsidor. Jag ville låta orden ha fokus, så det blev inte mycket dekorationer.


Två gamla kapsyler, en från mjölk och en från grädde. Ett klistermärke från extrakitet. Praktiskt med ett randigt papper att skriva på, jag lyckas aldrig få till raka rader utan linjer att följa.


Fokus på orden. Diktens sista rad fick bli "titel" på layouten.

Och här kommer dikten, så slipper ni försöka tyda kråkfötterna på de dåliga bilderna:

Jag längtar att leva
med meningsfullhet

en riktning
ett mål

Jag lyssnar till rösten
som viskar i hjärtat
som leder på vägen
att bli den jag är

I längtan ligger min väg

3 kommentarer:

  1. Mycket snygg i all sin enkelhet!

    SvaraRadera
  2. Riktigt fin Lo. Färgkombon och upplägget. Riktigt fin och en verkligen vacker dikt!

    SvaraRadera
  3. Jättefint!!! Jag blir minsann scrapsugen och ska nog ta fram mina julikit i eftermiddag och skapa lite! =)/Lilo

    SvaraRadera